Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Translate

domenica 4 gennaio 2015

ALCAZALE


ROMANA
 
Aceasta reteta o am de la mama mea ,ea le numea alcazale nu am idee de unde vine acest nume si de ce se numesc astfel. Sotul meu le numeste "macarons romanesti "avand ingrediente ca si macarons ,dar in loc de faina de migdale ,noi folosim nuci. In plus astea nu sunt asa de pretentioase ca acele dulciuri. Mama facea o crema din galbenusuri ,unt si cacao cu care le lipea cate doua. Mi azi mi se pare o crema cam greoaie si am ales ceva mai fin: o crema ganache de ciocolata amaruie si smantana dulce ,fara alte adaosuri. Ne-a placut foarte mult. Cum mi-au ramas albusurile de la cozonac ,m-am gandit sa fac aceste minunatii. Ies in jur de 60 bucati de dimensiunea 3-3,5 cm. (atentie ca se mai latesc la copt).Deci va trebuie:

Ingrediente:

Pentru fursecuri:
4 albusuri (130-140 gr.)
250 gr. zahar pudra (eu am pus vanilinat)
330 gr. nuca macinata


Crema:
 
200 gr.ciocolata amaruie de cea mai buna calitate ( 70% cacao)
200 gr. smantana dulce pentru frisca

Pentru balotat fursecurile:
100-150 gr. nuca macinata
Prima data va ocupati de crema care trebuie sa stea la rece 2-3 ore. Puneti la incalzit frisca ,cand da in fiert opriti focul si adaugati ciocolata taiata in bucatele ,amestecati pana se topeste complet si dati cratita la rece. Cand s-a racit complet mixati cu telurile pana crema devine pufoasa.

Incalziti cuptorul static la 150 -160 grade C. Pregatiti 3 tavi cu hartie de copt. Bateti albusurile spuma tare ca la bezele, adaugati zaharul pudra pe rand ,cam de trei ori si continuati sa bateti cu mixerul pana sta pe tel. Adaugati nuca macinata si amestecati usor cu o spatula de jos in sus ,pana se incorporeaza. Eu am folosit o saccapoche de unica folosinta din plastic ,am umplut-o ,am taiat la varf un orificiu de 1 cm si am format pe hartia de copt discuri cam de 3 -3,5 cm ( ochiometric). Incercati sa le faceti cat mai regulate.

Introduceti tava in cuptor ( eu am pus-o la mijloc) pentru 10 minute dupa care intredeschideti cuptorul ( eu am pus o lingura de lemn ca sa stea usa usor deschisa)si mai coaceti alte 5 minute. Nu trebuie sa se rumeneasca pe fund, ci doar sa se usuce. Cand le scoateti lasati-le 2-3 minute inainte sa le deslipiti de pe hartie ,unele vor crapa deasupra dar nu conteaza si asa partea care se va vedea este cea de dedesubt. La atingere se simt usor moi in interior.

Lasati-le sa se racoreasca inante sa le umpleti. Si asa simple sunt delicioase,uscate afara si moi interior.Aveti grija sa nu le mancati pe toate. Se lipesc cate doua cu partea de deasupra in interior( nas in nas),se umple spatiul dintre ele cu crema si se niveleaza cu spatele unei lingurite,se dau prin nuca si se aseaza pe platou.

Aveti grija cand le tineti in mana ,sunt foarte delicate ,mie mi s-a intamplat sa-mi intre degetele in cate una ,pe care am halit-o imediat :D . Se tin la rece ,acoperite. Sper sa fie pe placul vostru.



ITALIANO
 
Questi dolcetti li faceva mia madre per le feste ,il perché hanno questo nome non l'ho mai saputo. Mio marito li chiama "macarons rumeni ", visto gli ingredienti simili solo che al posto della farina di mandorle noi mettiamo le noci tritate. E poi non sono cosi delicate a farli ,sono più semplici da fare. Mia mamma faceva una crema di uova, burro e cacao per riempirli ma a me in giorno d'oggi la trovo troppo pesante e ho scelto una ganache di cioccolato fondente ,senza aggiungere altro. Sono venuti molto fini e deliziosi. Escono cca. 60 "biscottini" con le quantità che vi darò. Le dimensioni sono 3- 3,5 cm di diametro ,attenzione che si allargano di più nel forno.


Ingredienti:

Per i "Biscotti":
4 albumi ( 130-140 gr. )
250 gr. zucchero a velo ( io ho avuto vanigliato )
330 gr. noci tritate finemente


Per la crema:
 
200 gr. cioccolato fondente di qualità( 70 % cacao)
250 gr. panna dolce liquida ( per montare)


Per la rifinitura finale:
 
100-150 gr. noci tritate
In primis vi occupate de la ganache che deve raffreddarsi 2-3 ore prima di essere utilizzata. Mettete la panna in un pentolino e quando arriva a punto di bollitura ,spegnete il fuoco ,aggiungete il cioccolato fondente a pezzetti e mescolate finché e sciolto del tutto. Fatte raffreddare per bene. Quando ha un aspetto più solido montate con le fruste del mixer finché diventa soffice e cremosa. Tenetela al fresco fino al utilizzo.

Accendete il forno a 150-160 gradi C. Foderate con carta forno 3 placche da forno .

Con le fruste del mixer montate gli albumi a neve ferma come per le meringhe. Aggiungete lo zucchero a velo ,un pò alla volta continuando a montare con le fruste finché diventa di nuovo fermo il composto. A questo punto aggiungete le noci tritate e con una spatola di silicone con movimenti dal basso in alto incorporate tutte le noci. Mettete il composto in una saccapoche usa e getta , fatte un taglio nella punta di cca. 1 cm e formate dei dischi da 3 cm distanziate fra di loro ( si allargano un pò durante la cottura),cercate di farli più regolari possibile.

Infornate la prima placca per 10 minuti e poi aprire un pò lo sportello( io ho usato un cucchiaio di legno , tra la porta da forno e il forno)e cuoceteli altre 5 minute con la porta socchiusa (per fuoruscire il vapore). Le "meringhette "si devono seccare in superficie  ,non si devono abbrustolire sul fondo, e la parte che si vedrà alla fine. Anche si se formano delle crepe in superficie non vi preoccupate. Al tatto si devono sentire un pò morbide all'interno.

 Fatele raffreddare 2-3 minuti sulla placca prima di staccarli. Sono molto fragili e delicati. Si fanno raffreddare bene prima di riempirli. Si incollano i biscottini due a due ,con la faccia esterna all'interno ,la parte su qui sono stati cotti e la parte che si vedrà. Riempite gli spazi con la crema al cioccolato e livellate con il dorso di un cucchiaino .


Fatte girare la parte con il cioccolato nel trito di noci ,come nella foto. Si appoggiano sul vassoio. Fatte attenzione che sono molto delicati e fragili . Si conservano su un vassoio coperto nel frigorifero. Sono deliziosi ,spero che piacciano anche a voi.


Nessun commento:

Posta un commento