Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Translate

sabato 1 novembre 2014

SALATA ASORTATA IN OTET / GIARDINIERA SOTT'ACETO (ricetta rumena)


ROMANA
M-am tot gandit sa fac o salata asortata de iarna ,voiam sa pun si niste ciuperci dar in ziua in care am avut timp sa o fac nu am gasit ciuperci frumoase ,asa ca am facut fara. Numai buna pentru a fi mancata alaturi de p friptura sau o mancare scazuta ,pe timp friguros. Din cantitatile de mai jos ies cam 5 borcane de 800 grame.

Ingrediente:

- 400 gr. ceapa esalota ( o cepusoara frantuzeasca )

- 1kg. conopida

- 800 gr. ardei gras ( sau gogosari ,4 cca)

- 500 gr. morcovi

- 5-6 ardei iuti

- 1 capatana de usturoi ,cateii curatati de coaja

- 1 litru otet

- 2 litri apa

- 3 linguri sare neiodata

- 200 gr. zahar

- 5-6 foi de dafin

-boabe de piper,dupa gust

- hrean ( eu n-am avut si am pus ghimbir)

- 5 linguri boabe de mustar

- 7-8 cuisoare

Spalati legumele ,morcovii curatati-i de coaja ,la fel si ceapa esalota. Desfaceti conopida buchetele ,taiati ardeii in bucati mari ,morcovii rondele ,ceapa esalota am lasat-o intreaga.


 Puneti la fiert otetul cu apa ,mirodeniile in afara de 4 linguri de mustar (care se vor adauga la sfarsit in fiecare borcan cate putin). Cand zaharul este topit si lichidul fierbe incepeti sa opariti legumele : eu am inceput cu conopida(1 minut) , a urmat ceapa (2-3 minute),morcovii (1 minut), ardeii (1 minut) ,ardeii iuti ,usturoiul si ghimbirul. Le-am pus la scurs separat. Cand le-am oparit pe toate ,le-am distribuit in borcane,alternandu-le intre ele ,impreuna cu foile de dafin,ardeii iuti ,usturoiul. Am turnat lichidul fierbinte ,deasupra boabe de mustar si am pus capacele. Am acoperit borcanele cu paturi pana a doua zi. Le-am probat dupa 10 zile si deja sunt foarte bune.

ITALIANO

In Romania si fanno questo tipo di conserve miste per l'inverno ,sono molto buone mangiate assieme all'arrosto o dello spezzatino. Vi presento una ricetta che facevo a casa ,avrei messo anche dei funghi ma nel giorno che mi sono decisa di farla non ho trovato dei funghi belli ,cosi ho fatto senza. Dagli ingredienti sottostanti vi usciranno cca. 5 barattoli da 800 grami.

Ingredienti:

- 400 gr. scalogno

- 1 kg. cavolfiore

- 800 gr. peperoni rossi ( 4 pezzi)

- 500 gr. carote

- 5-6 peperoncini picati

- 1 testa d'aglio ( ogni spicchio pulito della buccia)

- 1 litro aceto di vino

- 2 litri d'acqua

- 3 cucchiai sale grosso senza iodio

- 200 gr. zucchero

- 5-6 foglie alloro

- grani di pepe ,a piacere

- 7-8 chiodi di garofano

- 5 cucchiai semi di senape

- raffano ( io ho messo del zenzero ,pulito e tagliato a strisce)

Mondate e lavate le verdure ,le carote privatele della buccia e tagliatele a rondelle. Lo scalogno ,sbucciatelo e lasciatelo intero ,i peperoni tagliateli in pezzi grandi. Il cavolfiore dividetelo in pezzettini.




Mettete a bollire i liquidi assieme alle spezie ,tranne 4 cucchiai di semi di senape ,che vanno aggiunte alla fine in ogni barattolo. Quando il sale e lo zucchero sono sciolti e il liquido bolle ,iniziate a scottare le verdure : ho iniziato con il cavolfiore (1 minuto) ,poi lo scalogno (2-3 minuti) ,le carote ( 1 minuto) ,i peperoni ( 1 minuto) ,i peperoncini ,l'aglio e lo zenzero ,brevemente. Li ho messi a scolare. Appena finito di scottare le verdure ho iniziato a distribuirli in tutti i barattoli ,mischiandoli ,assieme alle spezie. Alla fine ho rovesciato sopra il liquido ancora bollente ,fino alla copertura completa delle verdure ,ho aggiunto i semi di senape messi da parte ,ho messo i coperchi e li ho coperti con una trapunta fino al giorno dopo. Li ho assaggiati già dopo 10 giorni e mi sono piaciuti molto.
 



Nessun commento:

Posta un commento