Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Translate

sabato 25 ottobre 2014

PRAJITURA TURNATA CU DOVLEAC SI MERE / TORTA SOFFICE CON ZUCCA E MELA (ricetta rumena)


ROMANA
Mama are o reteta de prajitura turnata pe care o face cand cu mere calite ,cand cu branza de vaci si stafide. Blatul e pufos si aromat si imbratiseaza bine crema fie de mere, fie de branza. Eu anul acesta am primit cadou un dovleac cam mare si a trebuit sa fac cateva retete ca sa-l termin ,era prea bun sa nu-l folosesc ,a fost o specie de dovleac lung cu coaja aspra si usor inspre maro,dar la gust : fantastic. Asa m-am gandit sa fac reteta mamei mele de prajitura dar sa adaug si dovleacul cu pricina.

Ingrediente pentru o tava de 22 x 33 cm:

Aluat:
5 oua
130 grame faina
100 grame zahar
100 ml. ulei
1 lingurita praf de copt
1 praf de sare
coaja rasa de lamaie
extract natural de vanilie/ zahar vanilat

Umplutura:
450 grame dovleac curatat de coaja
300 grame mere( 2 bucati )
30 gr. stafide(cam 2 linguri)
30 gr. nuci taiate cu cutitul,grosolan
60 grame unt
70-80 grame zahar(sau mai mult in functie de cum va place si cat de dulci sunt merele si dovleacul)
1 plic zahar vanilat
arome( aici eu am pus 1 ligurita de 4 condimente care cuprind un mix de: coriandru,ghimbir,scortisoara si cuisoare),puteti pune doar scortisoara sau ce va place

Pregatim mai intai umplutura : curatam merele si dovleacul si le dam pe razatoarea mare ,le punem impreuna cu zaharul ,untul si aromele intr-o cratita ,la foc iute ,amestecand mereu pana scade lichidul complet. Adaugati nucile si stafidele .La mine a durat cam 15 minute.

Preincalziti cuptorul la 160 de grade si tapetati tava cu unt si faina ,in ceea ce priveste aluaturile turnate ,nu-mi place hartia de copt ,deoarece mi se pare ca preparatul se umezeste si nu se coace cum vreau eu in partea de jos,voi folositi daca vreti.

Ouale se pun intr-un castron incapator impreuna cu zaharul si sarea ,se bat cu mixerul la viteza maxima pana devin spumoase(ca in imagine)si cu bule f. mici.

 Se adauga incet uleiul ,mixand intre timp ,aromele si la urma faina cernuta impreuna cu praful de copt. Turnati 1/2 din cantitatea de aluat in tava si dati-o la cuptor cca. 20 minute pana se rumeneste usor. Se scoate , se toarna compozitia de mere si dovleac,se niveleaza bine si se pune restul de compozitie deasupra in mod uniform. Se mai coace inca cca. 40 minute. Se poate pudra cu zahar ,care mie mi-a lipsit din casa la sedinta foto :D .

ITALIANO

Con questo tipo di impasto mia mamma faceva una torta soffice con crema di formaggio (tipo quark) e uvetta oppure con le mele. Io avevo questa zucca regalata e ho pensato di fare un miscuglio tra la zucca e la mela. Il risultato mi e piaciutto. Per gli impasti come questo ,molle non mi piace usare la carta forno ,mi sembra che la torta si innumidisce sotto,cosi ho usato il metodo "della nonna" ,teglia imburrata e infarinata.Per una teglia di 20 x 33 cm,vi occorre:

Per l'impasto:
5 uova
130 gr.farina
1 pizzico di sale
1 cucchiaino lievito per torte
100 ml. olio di semi
100 gr. zucchero semolato
1 cucchiaino estratto naturale di vanilia oppure 1 busta di zucchero vaniglinato
scorza di limone

Per il ripieno:
450 gr. zucca pulita della buccia
300 gr. mele (2 pezzi)
60 gr. burro
30 gr. uvetta ( cca. 2 cucchiai)
30 gr. noci tagliate grossolanamente al coltello
70-80 gr. zucchero semolato( in base alla dolcezza della frutta e ai gusti vostri personali)
1 busta zucchero vaniglinato
1 cucchiaino pieno di "4 spezzie" ( coriandolo ,zenzero,cannella, chiodi di garofano)

Iniziate preparando il ripieno : gratuggiate la zucca e le mele e mettetele assieme agli ingredienti fuorché l'uvetta e le noci ,in un tegame sul fuoco. Fatte andare a fuoco vivace mescolando spesso finchè tutto il liquido si e asciugato ,aggiungete l'uvetta e le noci. A me ci sono voluti cca. 15 minuti .

 Lasciate raffreddare. Accendete in forno statico a 160 gradi C e imburrate e infarinate la teglia che userete per la torta. In una ciottola capiente mettete le uova ,il sale e lo zucchero. Iniziate a sbatterli con il mixer (con le fruste)a velocita massima , finchè tutto diventa schiumoso e gonfio ,come nella foto.

 Iniziate a mettere l'olio poco alla volta e continuando ad usare il mixer ,a velocità più bassa. Aggiungete gli aromi e la farina settacciata insieme al lievito chimico, incorporando tutta la farina ,si può fare sia con il mixer o con una spatolla. rovesciare metà dell'impasto nella teglia e fattela cuocere per una ventina di minuti ,nella parte bassa finchè diventerà un pò dorata. Tiratela fuori e spalmate sopra il ripieno ,livellando con cura. Mettete sopra il restante impasto in modo uniforme. Introducetela ancora nel forno per altri 40 minuti ,sempre nella parte bassa del forno. Potete spolverarla con del zucchero a velo oppure no.
 



Nessun commento:

Posta un commento