Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Translate

domenica 7 settembre 2014

ARDEI UMPLUTI / PEPERONI RIPIENI (ricetta rumena)


ROMANA / ITALIANO

Pentru aceasta reteta ne trebuie / Questa e una ricetta rumena ,ci occorre:

-5 ardei medii ( de marimea unui gogosar)/ 5 peperoni medi

-500 gr. carne tocata mixta / 500 gr. carne macinata mista

-1 ceapa medie / 1 cipolla media

-3 linguri orez / 3 cucchiai riso per minestre

-sare si piper dupa gust / sale e pepe q. b.

-1 ou / 1 uovo

-1 lingura marar tocat / 1 cucchiaio aneto tritato ( o finochietto selvatico)

-3-4 linguri ulei / 3-4 cucchiai olio

-1 lingura concentrat de bulion/ 1 cucchiaio concentrato di pomodoro

-1 cana de apa/ 1 tazza di acqua

ROMANA

Spalati ardeii ,taiati un capacel si curatati semintele dinauntru. Puneti la calit in cele 4 linguri de ulei ceapa taiata fin si sarea (dupa gust,eu am pus cam o lingurita),cand a devenit sticloasa am adaugat orezul ,l-am lasat la calit cateva minute si am adaugat 3-4 linguri de apa. Amestecati usor pana orezul devine putin transparent. Carnea macinata o amestecati cu ceapa si orezul racorite ,oul ,piperul ,mararul. Umpleti ardeii si asezatii intr-o cratita incapatoare care are capac ,mie nu mi-au incaput si am folosit un vasul roman ,de lut.

Diluati concentratul de bulion in apa ,adaugati o jumatate de lingurita de sare, puneti in fiecare ardei peste carne cate o lingura de zeama ,puneti capacele de ardei,turnati restul de apa imprejurul lor ,acoperiti cu capac si dati-i la cuptorul preincalzit la foc mijlociu ( 160 grade C )pentru 40 minute. Dupa cele 40 minute luati capacul si lasati-i alte 40-50 minute,pana vedeti ardeii usor rumeniti. Opriti cuptorul ,acoperiti-i din nou si mai lasati-i in cuptorul cald inca o ora. Se servesc cu iaurt grecesc sau smantana .Pofta mare!

ITALIANO

Lavate i peperoni ,tagliate un coperchio ,pulite i semi dal interno. Mettete la cipolla tritata a rosolare nei 4 cucchiai d'olio , e aggiungete un poco di sale q.b.( io ho messo 1 cucchiaino),quando diventa trasparente ,aggiungete il riso lavato ,insieme a 3-4 cucchiai di acqua. lasciate cucinare finché anche i chicchi di riso sono traslucidi. Spegnete il fuoco. la carne macinata la mischiate con la cipolla e il riso raffreddati ,l'uovo ,il pepe, l'aneto e all' occorenza del sale , secondo i vostri gusti personali. Riempite i peperoni e adaggiateli in una teglia capiente ,io non lo avuta e ho dovuto usare in vaso romano.

Diluite il concentrato di pomodoro con una tazza di acqua,1/2 cucchiaino di sale ,sopra ogni ripieno del peperone mettete un cucchiaio di questo intrulio ,mettete i coperchi di peperoni, rovesciate il resto del liquido attorno ai peperoni ,coprite col coperchio e infornate nel forno preriscaldato a fuoco medio ( 160 gradi) per 40 minuti cca. Trascorse i 40 minuti levate il coperchio della pentola ( o vaso) e lasciateli cucinare altri 40-50 minuti finché i peperoni si vedono belli arrostiti. Spegnete il forno ,copriteli di nuovo e lasciateli nel forno spento ,ma caldo ancora 1 ora. Vanno serviti con del yogurt greco o se avete della pana acida. Buon appetito!


Nessun commento:

Posta un commento