Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Translate

domenica 24 agosto 2014

VACANȚĂ CU BUCLUC


După cum știți , noi stăm de 15 ani în Italia și aproape în fiecare an am venit acasă în România . De cele mai multe ori am venit cu mașina și pe același traseu : Ravenna- Udine- Graz- Budapesta- Oradea -Cluj - Sovata- Comănești. Ne opream la dus in același motel Căpuș ,aproape de Cluj și la întoarcere ne opream în prima localitate din Austria întotdeauna la același motel Rudolf Pummer. Anul acesta ne-am gândit să schimbăm traseul și să intrăm prin Arad să mergem prin Sibiu - Brașov - Onești -Comănești. Am reușit să mergem pe câteva tronsoane de autostradă din Arad -Deva -Sibiu. Pe strada dinspre Lugoj către Deva era pustiu dar strada era bună ,noi eram obosiți și ne gândeam că la primul motel ne vom opri să dormim și să mâncăm ceva. Am oprit la Popas Lăpugiu ,am întrebat dacă au camere și ne-am oprit la masă. Era ceva lume pe terasă ,am fost la baie și era curățică așa ca ne-am gândit să ne oprim peste noapte. Pentru prima data am avut parte de gheață ”pentru pus în vin”....Mâncarea era rece ,prost gătită dar ne era foarte foame așa ne-am umplut mațele. Ne-am zis că un duș și un pat era tot ce ne trebuia in acel moment ,nu aveam pretenții mari. Văzusem scris mare pe ușă la intrare ”Free wireless ” și gândul că voi naviga puțin pe net înainte de culcare mă inspira mult . Buuun , vorbim cu tipa despre cameră ,mergem să luăm bagajele din mașină și ne îndreptăm spre locul de odihna mult așteptat ,la etaj. Ne arată o cameră matrimonială dar...pierduseră cheia așa că ne-au spus că au doar cameră cu paturi separate. No problem ,am zis...pat sa fie . Cu mirare si stupoare am sesizat ca baia era pe culoar ,deci baie comună....în camere lenjeria era colorata ,ca sa nu-ti dai seama daca e curată sau nu și lipseau prosoapele. Ne-am gândit că e bine totuși că suntem singurii oaspeți ...pe moment. Nu mai stau să vă descriu cum erau pereții ,ușile și restul. Probabil mulți dintre voi au fost in practică agricolă în liceu și vă amintiți condițiile de la băile în comun. Ei bine erau condiții mișto alea ,oameni buni. Băile păreau făcute în timpul primului război mondial ,au avut loc bombardamente și au rămas așa. S-a dus al meu să-și facă duș ,iar eu voiam să mă conectez imediat pe net să -mi răcoresc nervii si stupoarea pe Facebook. Am scos laptopul și am încercat să mă conectez de câteva ori ,n-am reușit : wireless din părți . Zic : hai să sun la ai mei să le spunem că ne-am oprit să dormim... conexiune...iar din părți. Nu aveam semnal nici la telefon ,ce să mai vorbim de internet. Merg la baie să mă spăl pe dinți ,apuc să-mi ud periuța...încep să mă spăl și-mi aud soțul strigând ca n-are apă. Merg jos la recepție ,cu periuța in mană și cu gura plină de pastă de dinți să le sun să dea drumul la apă că sus nu curge și bărbatul îmi era rămas plin de spumă in baia comună...S-a uitat aia la mine ca la o mașină tamponată și a mormăit ceva. Merg din nou la soț ,ii spun prin ușă că o să vină apa ,am scuipat pasta de dinți căci n-am avut cu ce mă clăti și mă gândeam cu groază in cel loc am putut nimeri. Au dat drumul la apă ...circa o cană, cu care n-a reușit al meu să se clătească . Înfuriat s-a șters cu tricoul de spumă și s-a dus în cameră ,eu intre timp am coborât din nou să le spun că în asemenea condiții nu se poate sta nici gratis darămite să și plătești. Am făcut bagajele ,ne-am luat banii înapoi și ne-am continuat drumul în speranța că probabil este unicul loc din România ,atât de infect . (Ulterior am descoperit că au și pagină de facebook ,să vedeți ce frumos sunt descrise felurile de mâncare și condițiile de cazare)Continuam să ne ciupim reciproc in speranța că am visat ,dar din păcate asemenea loc există și mai are și autorizare de funcționare. Mă gândesc cum pot să permită să se prezinte in fața turiștilor , cu asemenea orori ? Nu le este rușine ? Păi la Căpuș ,la același preț , ai la căsuțe din lemn : baie cu duș și apă caldă ,prosoape și lenjerie curate ,frigider și televizor. Am vrut să schimbăm anul ăsta și am schimbat...proastă idee am avut. Norocul nostru că în Deva la Motel Maestro ,am găsit condițiile de cazare pe care ar trebui să le găsești în oricare motel sau hotel din România .

Peripețiile nu s-au sfârsit aici din pacate. A doua zi ,soțul si-a pus portofelul pe mașina( prost obicei) a deschis-o ,a băgat bagajele si bineințeles a uitat de portofel. Am plecat mai departe către "casă". Pe la Sibiu ,văzând oamenii cu brânzeturi pe marginea drumului ne-am oprit și noi sa vedem ce au, când colo ce să vezi? Portofelul ..ioc! Caută prin toate ungherele mașinii...dar...și-a amintit ca-l pusese pe mașină dar nu să-l fi  luat de acolo. Ne-am intors din drum cu inima în gat nu pentru banii din portofel( vreo 300 euro) cât pentru acte și card. Am sunat imediat la bancă, am blocat cardul lui și ne-am gândit să găsim măcar portofelul și documentele că de nu ,era belea. Ne-am făcut 1001 probleme,pâna am ajuns la Deva ,la motel. Norocul nostru a fost că un preot a găsit portofelul și l-a adus la recepție. Găsirăm totul în el în afară de bani . Ne-am bucurat mult ,gândindu-ne la complicațiile ulterioare in caz că nu mai găseam nimic. Și uite-așa și ziua a doua de vacanță a reușit să ne dezumfle . Vă spun sincer nu mai aveam chef de nimic ,îmi planificasem niște întalniri ,îmi venea să anulez tot. Totuși ,până la urmă vacanța s-a desfășurat destul de normal, am întalnit o persoană minunată cunoscută pe Facebook, m-am reîntalnit cu foștii colegi de clasă ,am revazut persoane dragi. Nu mai punem la socoteală urticaria ce i-a ieșit soțului pe corp ,vizitele la 2 medici ,analizele de rigoare ,eco si tratamentul ce a trebuit sa-l urmeze: fara sare si alcool. La sfârșitul acestei vacanțe cu bucluc ,am avut norocul să poposim în Austria la un alt motel decât cel obișnuit , Gasthof Gerlinde Gibiser,o minunăție de motel ,aranjat cu bun gust ,foarte original și primitor. Curățenia era impecabilă și am putut să ne ințelegem cu ei in engleza noastră de nivel școlar ,reușind să cerem totuși mâncare fară sare pentru soțul meu. Mâncarea de asemenea a fost excelentă,prețurile mărișoare dar a meritat fiecare cent. Daca nimeriti prin Heiligenkreuz ,vă sfătuiesc să nu ocoliți acest loc ,nu veți regreta. Tare mult mi-ar plăcea să fiu la fel de plăcut surprinsă și în țara mea de baștină . Austria reușește să mă surprindă de fiecare dată.

1 commento: