Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Translate

sabato 2 agosto 2014

EMPANADAS ARGENTINE


ROMANA
Această retetă mi-a dat-o o doamnă din Argentina ,casatorita de foarte multi ani aici in Italia. A conservat traditii si rețete din țara sa , astfel incât am reușit sa gust și eu aceste minunății: EMPANADAS. Aceste placințele cu carne pot fi diferite de la o regiune la alta ,pot fi diferite variante : se pot adauga in umplutura cartofi fierti cu carne sau chiar pește. Doamna este din Buenos Aires ,asa ca rețeta dânsei este cu : carne de vita ,ceapa ,masline,stafide si oua fierte .

Ingrediente(pentru 22 bucati ) :



Aluat :
270 gr. faina
75 gr. untura de porc
100 ml. apa
jumatate lingurita de sare
 
 
Faceți un aluat potrivit de moale ,pâna se deslipește de mâna și de vas.Eu la inceput am pus doar 250 gr. faină și a trebuit să mai adaug cca.20 de grame. Lăsați aluatul învelit cu peliculă,la frigider intre 30 min-1 ora, timp in care pregătiți umplutura:
220 gr.ceapă tocata
220 gr. carne macinată de vita
30 gr. masline negre fara sâmburi tăiate cu cuțitul
25 gr. stafide înmuiate și stoarse
sare,după gust
piper de jamaica(pimento),1/2 lingurita
paprica dulce- 1 lingurita
origano-1/2 lingurita
ardei iute,după gust
chimen(daca va place),eu am pus foarte putin.
ulei ,cateva linguri+untura cat o nucă pentru prăjit.
2 oua fierte
1 ou crud ,batut pt. uns deasupra

Intr-o tigaie adânca ,am pus uleiul+untura ,ceapa ,sarea si restul condimentelor(piper,ardei iute,origano) ,invartind mereu prin ea...la foc destul de iute ,cca. 5 min. pana a devenit sticloasa. Am adăugat carnea si am amestecat continuu pe foc iute pana cand a scazut toata apa din carne si ceapa .Toata operatiunea a durat cam 15 minute,pe foc. Am adaugat maslinele si stafidele si am lasat cateva minute sa se imprieteneasca. Am stins focul si am lasat la răcit.

Intre timp am fiert 2 oua ,le-am decojit si taiat cubulețe mici,le-am lasat separat pe un fund de lemn ,pentru a le adauga pe urma in compozitie.


In reteta zicea sa intinzi aluatul cca.2-3 mm. grosime si sa se taie niște discuri de cca.12 cm in diametru. Eu nu aveam in casa instrument de măsura aia(cel mai mare masura 9 cm) ,asa că am luat metrul si am masurat toate chestiile rotunde de prin casă: cești,castroane ,pahare,pana am ajuns la o pâlnie cu diam de 11,5 cm,asa ca unitatea mea de decupat va fi pâlnia :) .
 Deci ,infainam o planseta ,intindem foaia (eu am dat-o in jumatate sa o pot intinde ca lumea )decupam discurile punem câte o lingurita plina de umplutură ,bucatele de ou taiat ,suprapunem cealaltă jumatate si răsucim marginile ,ca in imagine.


 Punem pe tava de copt cu hârtie ,le ungem cu ou bătut si le dăm in cuptorul incins la 180 grade C pentru cca 20 minute, pana se rumenesc frumos. De regula se servesc calde ,dar noua ne-au placut si reci.


ITALIANO

Questa ricetta c'è lo da una signora di origini argentine , sposata da tantissimi anni in Italia. Lei ha conservato le sue tradizioni e ricette , cosi ho avuto la fortuna di assaggiare queste meraviglie : EMPANADAS. La ricetta delle empanadas varia a seconda della zona e il ripieno può contenere anche delle patate bollite a cubetti insieme alla carne ,oppure del pesce. La signora abitava a Buenos Aires ,e la sua ricetta comprende: la carne di manzo,cipolla in parti uguali, olive ,uvetta ,uova sode e le spezie. Sono contenta di condividere con voi la sua ricetta.

Ingredienti per 22 pezzi:

Per l'impasto:
270 gr. farina
100 ml.acqua
75 gr. strutto
sale ,mezzo cucchiaino

Mettete tutto in una ciotolla e fatte un impasto morbido e liscio finchè si stacca dalle ditta e le pareti della ciotolla. Io all'inizio avevo messo solo 250 gr. di farina e ho dovuto aggiungere cca. 20 grammi in più. Lasciatelo riposare coperto con la pellicola ,in frigo dai 30 min-1 ora. Nel fra tempo vi occupate del ripieno ,vi occore:
220 gr. carne macinata di manzo
220 gr. cipolla tritata
30 gr. olive nere snocciolate e tritate al coltello
25 gr. uvetta ammollata e strizzata
peperoncino
paprica dolce -1 cucchiaino
origano-mezzo cucchiaino
pimento o pepe di jamaica-mezzo cucchiaino
sale q.b.
cumino ,se vi piace -io ho messo pocchissimo,la punta di 1 cucchiaino.
olio+strutto (una noce) per soffriggere
2 uova sode tagliate a cubetti piccoli
1 uovo crudo per spennellarli prima di infornarli.

In una padella capiente mettete a soffriggere la cipolla ,nel olio+strutto insieme alle spezie e il sale sul fuoco vivo,mescolando spesso. Dopo cca. 5 minuti ,aggiungete la carne e sempre mescolando a fuoco vivo ,finchè si asciuga tutta l'acqua contenuta nella carne e la cipolla ,in tutto ci vorrà cca. 15 minuti. A questo punto aggiungete le olive e l'uvetta e lasciatele insieme altri 5 minuti. Spegnete e lasciate raffreddare. Le uova le tagliate a cubetti piccoli e li lasciate a parte su un tagliere,si aggiungerano nel ripieno quando facciamo le empanadas.

Su una spianatoia infarinata stendete la pasta ( io lo stessa metà per volta)con il mattarello ,deve essere sottile cca. 2-3 mm. Con la coppa pasta di 12 cm ,fatte dei dischi. Io non avevo in casa una coppa pasta cosi grande e ho usato un imbutto di cca. 11,5 cm.



Mettete cca. 1 cucchiaino di ripieno su ogni disco ,delle fettine di uovo,ripiegate per formare una semiluna e ripiegate i bordi su se stessi,come nella foto. Adagiateli su una placca da forno ,dove avete messo della carta forno ,spennellateli con l'uovo sbattuto e infornate nel forno caldo a 180 gradi C per una ventina fi minuti. Poi vi regolate in base al vostro forno, devo risultare ben dorate.
 E qui una sezione :





Nessun commento:

Posta un commento