Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Translate

sabato 31 maggio 2014

CLAFOUTIS DE CIRESE / CLAFOUTIS DI CILIEGIE


ROMANA
Reteta asta am facut-o pentru prima data anul trecut ,am gasit-o aici ,pe blogul lui Edith un blog minunat de unde am facut numeroase retete foarte bune. Am cumparat de 3 ori cirese ca sa o fac ,dar ori nu ma simteam bine ,ori le mancam ,asa ca azi mi-am cumparat mai multe si m-am apucat imediat de prajitura...Are consistenta unei budinci ,fina si parfumata..mie-mi place si calda si rece.
Ingrediente pt. o tava 23 cm ( a lui Edith avea 25-26cm):

500 gr. cirese (dupa scos samburele vor ramane mai putine,si dupa ce mai mancati vreo 2-3)
3 oua
200 ml. lapte
80 gr zahar
2 plicuri zahar vanilat
100 gr. faina
1 praf de sare
unt pentru uns tava

Incingeti cuptorul la 170 grade ,si va apucati de scos samburii de la cirese. Ungeti tava cu unt si asezati ciresele unele langa altele. Mie nu mi-au intrat chiar toate ,tava fiind mai mica doar de 23 cm


. Eu am folosit  mixerul vertical si am pus in pahar: laptele,zaharul ,vanilia ,ouale si praful de sare. Am mixat bine 2-3 minute. Intr-un castron am pus faina si usor cu un tel am inceput sa incorporez amestecul lichid ,cu grija sa nu se formeze cocoloase. Va iesi un aluat lichid ca de clatite . Il turnati frumos printre cirese sa le cuprinda bine . Dati la cuptor cca. 30-35 minute ,faceti proba scobitoarei.

Presarati cu zahar pudra si daca aveti rabdare sa se raceasca....daca nu incercati-o si calda. Eu anul trecut am mancat-o si calda...rece nu prea mi-a mai ramas :).

ITALIANO
La prima volta che ho fatto questo dolce e stata l'anno scorso ,e la ricetta l'ho trovata su un blog rumeno Edith's Kitchen ,che adoro e ho fatto tante ricette deliziose. La consistenza del dolce e tipo budino alla vaniglia con delle ciliegie dentro. Si può mangiare sia tiepida o fredda ,dal frigorifero...io l'anno scorso ero impaziente e l'ho assaggiata tiepida ed era buonissima.
Ingredienti per una teglia rotonda da 23 cm( la ricetta diceva 25-26cm):
500 gr. ciliegie (dopo che le snocciolate rimarrano di meno )
3 uova
200 ml. latte
80 gr. zucchero
2 bustine zucchero vaniglinato
100 gr. farina
1 pizzico di sale
una noce di burro per imburrare la teglia.
Accendete il forno a 170 gradi C. Snocciolate le ciliegie ,imburrate la teglia e adaggiate le ciliegie una vicino all 'altra ,con poco di spazio tra le esse. Io per fare l'impasto ho usato il mixer verticale (minipimmer) . Nel bicchiere capiente ho messo le uova,lo zucchero ,la vaniglia , il latte e il pizzico di sale. Ho mischiato bene per  2-3 minuti. In una ciotola ,ho messo la farina e poi ,piano ,piano ho iniziato ad aggiungere il composto liquido ,mescolando con una frusta ,facendo attenzione di non fare i grumi. Alla fine risulterà un composto, tipo per le crepes. Rovesciate con cura sopra le ciliegie ,coprendole tutte. Infornate per cca. 30-35 minuti ,fatte la prova dello stuzzicadente.. Spolverizzate con zucchero a velo e aspettate che intiepidisca prima di assaggiare. Di solito si mangia freddo dal frigorifero ,ma e buono anche tiepido.




Nessun commento:

Posta un commento