Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Translate

sabato 19 aprile 2014

DROB DE MIEL IN FOIETAJ / CORATELLA ( D'AGNELLO) IN CROSTA DI PASTA SFOGLIA (ricetta rumena)


ROMANA
De obicei il faceam in prapur  ,in tava de chec...simplu. Anul acesta am vrut sa-l fac in aluat fraged din branza de vaci ,dar din cauza unor probleme de sanatate am cumparat foietaj. Ramane pe data viitoare.

Ingredientele sunt pentru o tava  de 24x33 cm:

2 bucati aluat de foietaj (daca gasiti dreptunghiulare ar fi ideal,eu am gasit rotunde)
1200 gr. organe de miel (inima,splina,plamani,rinichi ,ficat)
1 tija de telina
1 morcov
1 ceapa
1 foaie de dafin
3 oua ( 2 oua si 1 albus de pus in umplutura ,1 galbenus pentru uns deasupra)
2-3 cepe verzi
2 catei de usturoi fara germenul intern
sare (dupa gust)
piper(dupa gust)
turmeric
5-6 boabe ienupar
coriandru
2 cuisoare
3-4 boabe piper jamaican( pimento)
1 varf de lingurita chimen( cumino)
cimbru proaspat
rozmarin
salvie
marar
patrunjel
sos de soia
1 lingurita ierburi de Provenza
worcestershire sauce.

Cam multe condimente o sa ziceti ,daaa imi place sa ma joc cu ele. In rasnita mea speciala pentru macinat condimente am pus toate condimentele uscate (sare,piper,turmeric,jenupar,coriandru,piper,cuisoare) si le-am rasnit fin.
Separat am tocat condimentele mai "umede"; adica patrunjelul,mararul ,usturoiul,rozmarinul,salvia,ierburi de Provenza (am avut uscate),cimbru.
Din condimente puneti dupa gustul vostru cate putin gen 1/2 lingurita...nu mai mult la fel si cu rozmarinul si salvia, cateva frunzulite. Puteti abunda cu marar si patrunjel,celelalte nu trebuie sa predomine in nici un caz.
Intr-o oala incapatoare puneti la fiert in apa rece organele  taiate in bucati mai mari ,in afara de ficat ,cu telina,morcovul ,ceapa ,dafin si o lingurita de sare mare. Spumuiti des ,si de cand a inceput sa fiarba lasati 30 minute. Dupa 20 minute adaugati si ficatul. Scoateti organele intr-un vas cu gauri si lasati-le la scurs si racit.
Cand sunt reci le taiem cuburi mai mici. Intr-o tigaie incapatoare punem putin ulei ( de care folositi voi de obicei) ,adaugam ceapa verde taiata rondele si o lasam sa se inmoaie putin,adaugam condimentele uscate si amestecam 2-3 minute( metoda asta am vazut-o la bucataria indiana ,condimentele cu ceapa in tigaie) pentru dezvoltarea aromelor. Adaugam si carnea cubulete si lasam sa se condimenteze la foc mic ,amestecand din cand in cand(in aceasta faza am adaugat sos de soia si worcestershire sauce) cca. 10 minute. Se lasa la racit acoperit. Cand s-a racit dam prin masina de tocat cu gauri mari ,la sfarsit am inmuiat o felie de paine,am stors-o si am "sters" tigaia cu ea,dupa care am tocat-o si am amestecat la tocatura. Buun ,acum folosim manutele si incepem sa amestecam bine tocatura cu condimentele umede in prealabil tocate marunt ,cu 2 oua si 1 albus. Gustati si ajustati de sare,piper ,condimente. 
Din pacate nu am poze cu pasii ci doar poza finala. Intr-o tava dreptunghiulara asezati un strat de foietaj , tocatura o presati bine si in mod egal . Cealalta foaie eu am crestat-o si am tras de ea nitel si s-a format un anumit model frumusel...asa au putut sa iasa aburii si sa nu umezeasca aluatul. Am uns cu galbenus  si am dat la cuptorul incins la 180 grade C cca. 25-30 minute .Sper sa va placa.

ITALIANO
Questo e un piatto tipico rumeno si chiama DROB e si fà per le feste di Pasqua. Di solito si usa la rete di grasso per avvolgerlo nella cottura ed alcuni mettono  delle uova sode dentro. Quest'anno ho preferito di farlo nella sfoglia ,perché la rete non l'ho trovata dal macellaio...
Si può fare anche nella teglia di plumcake o in una teglia tonda, come preferite. Io ho usato una rettangolare questa volta.
Ingredienti per una teglia di 24 x 33 cm:

2 rotoli di pasta sfoglia già pronta (se trovate rettangolare e meglio,io ho avuto Buitoni rotonda)
1200 gr. organi d'agnello (coratella)
1 gambo sedano
1 cipolla
1 carota
1 foglia alloro
3 uova ( 2 uova e 1 albume per il ripieno ,il tuorlo rimasto servirà per spennellare alla fine)
2-3 cipolline fresche
2 spicchi d'aglio privati del germoglio interno
sale q.b.
pepe q.b
coriandolo mezzo cucchiaino
5-6 bacche ginepro
1/2 cucchiaino curcuma
3-4 bacche pepe di Giamaica (pimento)
2 chiodi di garofano
1 punta di cucchiaino cumino
1 cucchiaino erbe di Provenza
rosmarino, qualche fogliolina
salvia, qualche fogliolina
aneto ( finocchio selvatico),1 mazzetto
timo fresco 2-3 rametti
prezzemolo un mazzetto
salsa di soia
worcestershire sauce

Direte : Caspita quanti ingredienti !!! e vero...a me piace giocare ,ma dosarli nel modo che non si coprano a vicenda e un'arte...quindi sta anche a voi ,a seconda dei vostri gusti di dosarli. I condimenti secchi mettete cca. 1/2 cucchiaino. Ma con le erbette potete osare di più con l'aneto e il prezzemolo. Il rosmarino e la salvia vanno messi qualche fogliolina,non di più. I condimenti secchi io li macino con il mio macina spezie ( sale,pepi ,curcuma,coriandolo, chiodi di garofano,il ginepro e anche le erbe di Provenza ,che le avevo secche). Le erbette invece le tritiamo al coltello insieme all'aglio.
In una pentola capiente mettete acqua fredda,1 cucchiaino di sale grosso,alloro ,la carota ,il gambo di sedano e la cipolla insieme agli organi puliti e lavati e tagliati a pezzettoni ,fuorché il fegato. Fatte bollire a fiamma bassa, schiumando di tanto in tanto. Dopo 20 minuti di cottura aggiungete il fegato, lasciateli altri 10 minuti e scolateli. Fatteli raffreddare. Una volta raffreddati tagliateli a pezzi più piccoli. In una padella grande mettete del olio ,e la cipollina fresca tagliata a rondelle. Fattela appassire qualche minuto e aggiungete le spezie secche macinate ,cosi si sviluppano gli aromi ( cosi ho visto nella cucina indiana),mescolate spesso per qualche minuto. A questo punto aggiungete i pezzetti di carne e a fuoco lento ,fatteli insaporire bene per una decina di minuti,aggiungendo un pò di salsa di soia e worcestershire sauce.  Lasciateli raffreddare coperti.
Montate il tritacarne con i fori grossi e iniziate a tritare i bocconcini di carne e cipolla raffreddati. Alla fine o preso una fetta di pane l'ho ammollata nel acqua,strizzata e o " leccato" la padella per prendere tutti i succhi e l'ho tritata insieme. Adesso dovete usare le vostre manine per amalgamare il tutto. Mettete le 2 uova con l'albume ,le erbette tritate , assaggiate  e aggiustate se e necessario di sale ,pepe o altro.
Stendete una delle sfoglie nella teglia ,poi il ripieno ,pressatelo bene con le mani ed in modo uguale. L'altra sfoglia io l'ho incisa qua e là per creare un certo modello e poi l'ho tirata...cosi si e allungata abbastanza per coprire. Spennellate con il tuorlo e infornate a 180 gradi C per cca. 25-30 minuti nel forno già caldo. Spero che sià del vostro gradimento.



Nessun commento:

Posta un commento